Tämä on se ihan ensimmäinen, tilkkutyö sarallani.  Minulla ei ollut hajuakaan miten sitä tehdään ja sain ystävättäseltäni säkillisen näyte tilkkuja. Minulla oli yksi kirja, missä oli "helpot tilkkutyöt".

Ennenkuin silitin joka ainoan tilkun ja leikkasin suikaleiksi, siinä meni "ikä ja terveys", Vielä piti edes jotain juonta saada, näistä kaikenmaailman suikaleista. Hirsityö oli sinänsä helppo tehdä, mutta tilkut vaikeat. Tulihan siitä sitten jonkinlainen lopputulos ja olin hyvinkin onnellinen, kun sain ensimmäisen työni valmiiksi. Nyt jälkeenpäin huvittaa, kuinka voi olla niin "tumpelo".

No, moni olisi halunnut ostaa tämän, minun taideteoksen, mutta en ole myynyt, koska siihen on laitettu "verta ja hikeä". Enhän vieläkään ole tekijä ja aina ihailen, kuinka taitavia moni näissä tilkkutöissä on, mutta harrastuksena aivan verraton. Pysyy "korvien väli" kunnossa ja on muutakin kuin telkkariin tuijottamista.

Ihmettelen monia eläkeläisiä, kun aamulla ensimmäiseksi laitetaan telkkari auki ja illalla viimeiseksi, ei harrasteta, ei kertakaikkiaan mitään. Ei edes radion kuuntelua! Minä varmaan kuolisin! Sitten kyllä valitetaan, niinkuin sieltä kukaan tulisi hakemaan ja puheen aiheena on ainoastaan televisio ohjelmat, jos milloin, niin silloin on ihminen melko köyhä. Onneksi kuitenkin meillä useammilla on jokin harrastus! Aina ihminen kehittyy, minun äitini kuoli dementiaan, niin yritän kaikella tavalla pitää tätä ainoaa, oikeaa rikkautta hyvässä kunnossa. Niin kauan, kun on kärsivällisyyttä johonkin suurempaan työhön, kaikki on maailmassani hyvin!